Wednesday, September 3, 2014

Ziua 03: Cartea preferată din copilărie

Day 03 - Favorite book from your childhood
Ziua  03 - Cartea preferată din copilăria ta

Când eram mică țin minte că citeam foarte multe benzi desenate, aveam teancuri de cărți cu benzi desenate și primeam mereu cadou altele. Însă cum nu le consider literatură, o să spun cartea care se află  în cea mai îndepărtată amintire (literară) a mea.

Eram prin clasa a cincea, iar sora mea era a opta. Abia ne mutasem în România, iar ea citea mereu aceeași carte, iar mai apoi găsise audiobook-ul pe youtube, și îl asculta în continuu. Așa am auzit pentru prima dată „Micul Prinț”.

Începusem să învăț replicile, și o ascultam și eu mereu. Pur și simplu s-a întipărit în conștiința mea ca o uriașă lecție de viață. Bineînțeles am luat cartea și am citit-o și eu de mai multe ori, dar în marea parte a timpului o ascultam. Îl aveam salvat în calculator și l-am ascultat pe tot parcursul generalei de câte ori aveam ocazia.

Cred că „Micul Prinț”, deși este considerată o carte pentru copii, ar putea învăța mulți adulți lecții importante de viață, doar dacă aceștia ar fi capabili să conștientizeze mesajul cărții. Dar vorba aceea, „Oamenii mari nu pricep singuri nimic, niciodată”.

„Copiilor le cer iertare că am închinat această carte unui om mare. Am un motiv serios: acest om mare e cel mai bun prieten, din câţi am eu pe lume. Mai am un motiv: acest om mare poate să priceapă totul, chiar şi cărţile pentru copii. Am şi al treilea motiv: acest om mare trăieşte în Franţa, unde suferă de foame şi de frig. Are multă nevoie de mângâiere. Dacă toate motivele înfăţişate nu sunt de ajuns, ţin ca această carte s-o închin atunci copilului de odinioară, pentru că şi acest om mare a fost cândva copil. Toţi oamenii mari au fost cândva copii. (Dar puţini îşi mai aduc aminte.)”

Este de ajuns să citești dedicația cărții ca să te îndrăgostești de ea. Nu ai cum altfel, doar să fii unul din oamenii mari despre care vorbește Antoine de Saint-Exupery.

Dacă ar fi să expun toate motivele pentru care iubesc această carte, aș lungi postarea la infinit și nu ați mai avea timp să-mi vorbiți despre cărțile care v-au marcat vouă copilăria.

Nu uitați de tag-urile #30DaysBookchallenge și #TalesOfABookaholic


Spor la citit, bookaholici!



No comments:

Post a Comment