Monday, September 15, 2014

Ziua 15 - Cartea clasică preferată

Ziua 15 - Cartea clasică preferată
Day 15 - Favorite classic book

Cartea mea clasică preferată este „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”. Nu mă gândeam când am început să citesc cartea și era descrisă „'valea fortificată' a Prahovei”, că o să-mi placă atât de mult.

Începută celebra discuție de la popotă deja eram complet cufundată în acțiunea cărții. Cred că am citit discuția aceea de aproximativ 20-30 de ori și este alături de capitolul „E tot filosofie...”, partea mea preferată din carte.


Este ceva în pasiunea cu care trăiește Ștefan Gheorghidiu acea discuție ce m-a făcut să îl iubesc și să fie personajul meu preferat pentru mult timp (până în clasa a 12a când profa de română mi-a expus povestea din alt punct de vedere, pe care eu nu-l luasem în seamă până atunci, și mi-a distrus toată iubirea pentru Gheorghidiu).

„Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război” este singurul roman din programa școlară care chiar mi-a plăcut, și pe care l-am citit de mai multe ori.

Am mai vorbit eu de plăcerea mea de a reciti cărțile pe care le-am iubit, ei bine când nu citeam toată cartea ( și am citit-o de vreo patru ori ), și când nu citeam doar discuția de la popotă ( cu talentele mele ascunse de actriță chinuită ), reciteam capitolul „E tot filosofie...”, sau cel puțin discuția pe care o are Ștefan cu Ela despre „ce vor toți filosofii ăștia”.

La fel ca și la discuția de la popotă, îmi place la această scenă pasiunea cu care vorbește Ștefan despre filosofie. Mereu am iubit asta la oameni, este extraordinar să te uiți în ochii cuiva atunci când vorbește despre ceva ce iubește, te face să empatizezi cu persoana respectivă, să simți și tu puțin din emoția pe care o simt ei.

No comments:

Post a Comment